Magazine

BeeldBepalend Magazine is een online multimediaal tijdschrift, gericht op een breed publiek dat zich interesseert voor natuur, wetenschap, kunst en cultuur, erfgoed en maatschappelijke kwesties.

Het magazine heeft als doel achtergrondinformatie, verbreding en verdieping te bieden voor de projecten die door Stichting Beeldbepalend worden georganiseerd. Daarnaast worden er ook allerlei artikelen, columns en reportages geplaatst die volgens de redactie "beeldbepalend" zijn.

MagazineInspiratie uit het ziekenhuis

Vroeger of later moet iedereen wel eens een bezoek brengen aan de gevreesde reus die het ziekenhuis heet, voor zichzelf of voor een naaste. Ondanks alles wat we te danken hebben aan de geneeskunde is het ziekenhuis zich bewust van haar nare reputatie. Er wordt daarom veel gedaan om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken, met kunst als belangrijk instrument.

MagazineDe leukste dag van de week

Karien van Boven is werkzaam bij het AMC, afdeling F8. Een dag per week is zij kunstateliermedewerkster. Met een kar vol spullen om mee te verven en knutselen, bezoekt zij kinderen op de afdeling Kinderoncologie. Dit is op een indrukwekkende manier in beeld gebracht.