Polarisatie: Pop the bubble!

Wij zijn van mening dat het belangrijk is om niet alleen te luisteren naar verhalen van de mensen in je eigen bekende “bubbel”, maar ook naar de verhalen van mensen waar je normaal misschien niet zo snel mee in contact zou komen.

/images/bubble.pngDe meeste mensen hebben regelmatig gesprekken en vinden het leuk om te praten met anderen. Toch blijven we vaak in onze comfortzone en zoeken we mensen op met dezelfde ideeën en cultuur. Wanneer we in een gesprek een meningsverschil tegenkomen, zijn we geneigd om de ander te overtuigen of zelfs te vermijden in plaats van een normaal gesprek aan te gaan.

Stichting BeeldBepalend is momenteel artistieke projecten aan het opzetten om bubbelvorming en polarisatie in het algemeen tegen te gaan.

Het opzetten van nieuwe projecten kunnen we niet alleen.

We hebben ideeën nodig, projectleiders en kunstenaars. Daarom houden we binnenkort weer een brainstormsessie, waarin we samen gaan nadenken over het thema polarisatie en waar we ideeën kunnen uitwisselen.

Lijkt het je na de brainstormsessie leuk om een project te starten rondom het thema? Of om mee te werken aan een project? Dan kunnen we misschien een samenwerking aangaan!

Mail ons: info@stichtingbeeldbepalend.nl

Hoofdfoto: © Sam Veeman