De kunstkar voor Kunstberg staat op wielen

Voor het project Kunstberg is deze week een grote stap gezet. De benodigde kunstkar werd namelijk naar het Martini Ziekenhuis gebracht.

Bij dit project hebben veel mensen en fondsen meegeholpen om de kunstkar voor Kunstberg in de juiste richting te duwen. Dat is iets om dankbaar voor te zijn.

Kunstberg Martini Ziekenhuis
GreatWaves brengt de kunstkar naar het Martini Ziekenhuis. Foto: René de Boer

Peter van der Weele en Myrthe Denkers hebben de inhoud van de kunstkar samengesteld. Myrthe maakte tevens de tekening aan de buitenkant. De kunstkar bevat onder meer een stopmotion studio: Viesueel Geweld gaf ons waardevol advies hierover.

De kunstkar is ontworpen door Fablab Groningen, in samenwerking met OpMaat3D. Bij het ontwerp is rekening gehouden met alle technische en hygiënische eisen van het ziekenhuis.

De afgelopen maanden zorgde Bertus Wienke van Wienke Interieur ervoor dat de kunstkar werd gerealiseerd. Daarna bracht hij deze naar het Fablab zodat de kunstkar kon worden voorzien van stroom. De elektriciteit werd aangelegd door René de Boer. Het bedrijf GreatWaves transporteerde de kunstkar vanuit het Fablab naar het Martini Ziekenhuis.

Kunstberg gang Martini Ziekenhuis
De kunstkar rijdt naar de kinderafdeling. Foto: René de Boer

Met de komst van de kunstkar is het binnenkort mogelijk om jongeren op de kinderafdeling een mooi moment te kunnen bieden en daar zijn we ontzettend blij mee. Het is superfijn dat dit project daarmee letterlijk en figuurlijk wielen heeft gekregen. Op naar de toekomst.

Hoofdfoto: © René de Boer