Missie culturele projecten die mensen bewuster maken

Missie

Stichting BeeldBepalend produceert en ondersteunt culturele projecten die mensen bewuster maken van de leefwijze en (natuurlijke) leefomgeving van henzelf en anderen. Met onze projecten vragen wij aandacht voor individuen, groepen mensen en aspecten van maatschappij en natuur die volgens ons meer zichtbaarheid verdienen. Zo wil de stichting de betrokkenheid van individuen vergroten bij de medemens, maatschappelijke ontwikkelingen en het milieu.

De projecten worden in verschillende culturele disciplines gemaakt, zoals: film, theater, beeldende kunst, cultureel erfgoed en journalistiek. Culturele uitingsvormen fungeren als spiegel van de samenleving. Stichting BeeldBepalend beschouwt deze daarom als geschikte media om uiteenlopende opvattingen en kennis te delen met een gevarieerd publiek. Stichting BeeldBepalend wil de productie stimuleren van inspirerende culturele projecten in Noord-Nederland die persoonlijke en collectieve wereldbeelden van mensen verrijken.

Naast het maatschappelijk belang van onze culturele projecten, dienen deze ook van hoge (artistieke) kwaliteit te zijn. De projecten worden door onafhankelijke makers geproduceerd. Voor zowel professionals als enthousiaste beginnelingen biedt de stichting een levendig platform. Wij brengen deze makers met elkaar in contact om samenwerkingen aan te gaan en kennis en expertise uit te wisselen.

een Goed plan? Stichting BeeldBepalend denkt mee

Stichting BeeldBepalend staat altijd open voor nieuwe plannen. Heb jij een goed idee voor een (korte) film, documentaire, televisieserie, voorstelling of kunstproject? Is jouw idee onderscheidend en sluit het aan bij onze missie? Dan kan deze door de stichting worden 'geadopteerd'.

Bij adoptie werkt Stichting BeeldBepalend mee aan de uitwerking van jouw idee. We denken mee over alle aspecten van het project: het samenstellen van een team, fondsenwerving, uitzenddata (voor beeldbepalende films, documentaires of series), marketing, publiciteit en randactiviteiten. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Afbeelding:
Filmbeelden uit 'Achtertuin van Groningen' & Verborgen Verhalen van Groningen: © René de boer
Stop-motion opstelling voor project Kunstberg: © Ingrid de Vries