BRIES

Onder leiding van Bas Hendrickx wordt er in de zomer van 2014  een dansvoorstelling georganiseerd op Landgoed De Braak. Het uitgangspunt van deze voorstelling is het verbinden van natuur en cultuur en het vergroten van het historisch besef in en van de regio. Ontdek de natuur in je eigen achtertuin! Negentig jaar geleden bracht het ballet van Lili Green op dezelfde locatie een dansvoorstelling. Met de voorstelling van 2014, die door Inge de Bruine wordt gechoreografeerd, wordt deze beleving herhaald.

Dit project kent verschillende doelen:

• inspireren: kunst biedt mensen de mogelijkheid om met een vernieuwde blik naar de wereld om hen heen te kijken. Door de dansvoorstelling in een natuuromgeving te plaatsen kijkt het publiek met een vernieuwde blik naar bekende omgeving en/of natuur;
  • activeren: het publiek activeren om meer betrokken te raken bij de natuur in het algemeen en bij Landgoed De Braak in het bijzonder;
  • promoten: promotie van de regio (Eelde-Paterswolde) bij bezoekers van buiten de gemeente Tynaarlo, specifiek gericht op bewoners uit de stad Groningen en de directe omgeving. Er wordt naar gestreefd om ook de lokale en regionale (creatieve) industrie te betrekken bij het evenement;
  • entertainen: het publiek laten genieten van een unieke dansvoorstelling, op een unieke locatie. Door de combinatie van cultuur en natuur is de voorstelling ook geschikt voor mensen die niet zo snel naar dans in bijvoorbeeld de schouwburg komen kijken.

Meer over bries vind je op http://bries2014.stichtingbeeldbepalend.nl

Dansen op De Braak

De kronkelende laantjes, doorkijkjes en sierlijke vijvers vormden bijna negentig jaar geleden een prachtige setting voor een dansvoorstelling van het ballet van Lili Green. Het enige dat ons aan deze voorstelling herinnert zijn twee zwart-witfoto’s uit de Groninger Archieven.

Nader onderzoek leert ons dat de dansvoorstelling een studentenaangelegenheid was, ter gelegenheid van het tweeënzestigste lustrum van de Rijksuniversiteit Groningen. In 2014 bestaat de Rijksuniversiteit Groningen vierhonderd jaar. In datzelfde jaar wordt er gestart met een grote restauratie van Landgoed De Braak. Deze beide gebeurtenissen zijn aanleiding om de dansvoorstelling van toen nieuw leven in te blazen en een verbinding te leggen tussen cultuur en natuur, heden en verleden.

BRIES

Inge de Bruine

De boswachter leidt de bezoekers rond en hij laat iedereen kennismaken met de romantische inslag van de mensen die gebruik maken van het landgoed. Het draait niet alleen om verliefde stelletjes en dromers, maar ook om hangjongeren en degenen die wanhopig in conditie proberen te komen...

GasTerra

Een Gronings bedrijf, geworteld in de Groningse samenleving en om die reden sponsoren ze voornamelijk Groningse initiatieven.

Provincie Groningen

Provincie Groningen ondersteunt evenementen die de sterke en aantrekkelijke kanten van Groningen benadrukken en veel publiciteit trekken. Op die manier willen ze bereiken dat mensen binnen en buiten onze provincie een positief beeld van Groningen hebben.

Sportrade

Sportrade biedt deskundige begeleiding op het gebied van krachttraining, cardiofitness, spinning, pilates, yoga, BBB, pump, B-kick en nog veel meer.

K-Dans

Wil je graag dansen? Nog niet eerder gedanst of misschien al wel?
Misschien ben je een ervaren danser, all-round of in een specifieke vorm?

Prins Bernhard Cultuurfonds

Het Prins Bernhard Cultuurfonds is bevlogen pleitbezorger van cultuur, natuur en wetenschap. Met financiële bijdragen, opdrachten, prijzen en beurzen stimuleren ze bijzondere initiatieven.

OOG tv

OOG TV is al geruime tijd een betrouwbare partner sinds de uitzendingen van de televisieserie De Achtertuin van Groningen. Deze omroep is voor de nieuwe series wederom bereid om de uitzending te verzorgen.

Drukkerij Hoekstra

Je kunt hier terecht voor alle familie- en gelegenheidsdrukwerk. Ze verzorgen het hele pakket, van het ontwerp t/m een bijpassende envelop.

Emmaplein Foundation

Het doel van de stichting is het doen van uitkeringen aan charitatieve, culturele, wetenschappelijke en het algemeen nut beogende instellingen in de ruimste zin des woords.

Café the Crown

Café The Crown is het nieuwe café aan het Gedempte Zuiderdiep 2 in Groningen. Stichting BeeldBepalend maakt regelmatig gebruik van de vergaderruimte.