Nieuwsbrief 3 augustus 2014

Spannend: 15 augustus gaat Bries in première
Door: Kirsten Sikkema
Een hoogtepunt voor het team dat Bries in de afgelopen maanden heeft opgebouwd: 15 augustus is de première! Zenuwen en klamme handjes misschien op de avond zelf, maar tot nu toe is er vooral veel werk, motivatie, enthousiasme en creativiteit in deze dansvoorstelling gestopt.
Bries is een moderne dansvoorstelling op een bijzondere locatie en in een bijzonder historisch verband. Negentig jaar geleden vond er een balletvoorstelling plaats op een vlonder in de vijver op landgoed De Braak. In 2014 willen de makers deze ervaring doen herleven. Een vlonder wordt het deze keer niet. En ook geen ballet. In augustus gaan we voor beleving, beweging en moderne dans.
De dansers voeren de bezoeker mee in een hedendaags sprookje over het landgoed.

Romantiek staat centraal en het doel is om de bezoeker daarin te prikkelen. Door het stuk op te voeren op een toneel van takjes en bladeren en in een decor van vijvers en romantische haagjes, worden dansers en bezoekers gemotiveerd om al hun zintuigen in te zetten. Dans, natuur, cultuur en mensen komen nader tot elkaar.

De voorstellingen van Bries vinden plaats van 15 tot en met 23 augustus. De ticketverkoop is gestart. Houd de Facebook-pagina van Bries in de gaten voor foto’s en verslagen.

Een mooie avond uit en kans maken op een Bries-taart?

Stadsbakker Meijer in Groningen heeft ons een heerlijke Bries-taart beloofd die wij mogen verloten onder de kopers van onze tickets. De loting vindt deze week plaats.
Wil je ook kans maken op die heerlijke taart? De actie loopt tot en met 4 augustus, dus koop vandaag al tickets op: www.stichtingbeeldbepalend.nl

BeeldBepalend
en jij
Zijn er initiatieven, personen, gebruiksvoorwerpen, foto’s, etc. die op jou een blijvende indruk hebben gemaakt?
Aarzel niet om dit op onze Facebookpagina te delen. Verder ben je welkom om een beeldbepalende bijdrage, zoals een column, recensie, interview of reportage te mailen naar de redactie.

'Station: Groningen' nadert eindpunt
Door: Mark de Groot
De tv-serie 'Station: Groningen' is bijna afgerond. De afleveringen zijn gemonteerd en inmiddels wordt de voice-over ingesproken. Als dat laatste voorspoedig verloopt, kan het eindresultaat hopelijk snel worden getoond!

In 'Station: Groningen' kijken de makers mee bij de vele onderdelen rondom het spoor. Ze lopen o.a. mee met machinisten, conducteurs en spoorwegpolitie. Ook de schoonmaak van zowel de binnen- als buitenkant van de trein en het onderhoud van het spoor komen aan bod. Voor dit project is er samengewerkt met vele instanties, waaronder de NS, Arriva, ProRail, het KLPD en andere bedrijven die de aan hen uitbestede taken uitvoeren.

De makers blijven niet alleen in de stad, maar gaan ook mee met de stewards en machinisten in de trein richting bijvoorbeeld Friesland of Duitsland (Leer). Behalve over het sociale aspect van de interactie tussen personeel en reiziger, komt de kijker meer te weten over de werkzaamheden die worden uitgevoerd.

Naast de beelden die zijn gemaakt tijdens het volgen van personeel, hebben de makers gefilmd vanuit verschillende locaties, zoals het dak van het DUO/Belastingdienstgebouw, bruggen, weilanden én de cabine van de machinist. Dat levert dus niet alleen maar informatieve waarde op, maar ook mooie beelden...

Zodra het programma af is, zullen we je op de hoogte houden.

Vertel ons wat je vindt van onze nieuwsbrieven...
en help ons deze te verbeteren.
Colofon

Met bijdragen van: