Nieuwsbrief 15 oktober 2016

Groningen en Duitsland, hebben die elkaar echt zoveel beïnvloed? Kunnen we in Groningen verborgen kenmerken van de relatie terugvinden? Koop een kaartje voor de poëziewandeling op 22 oktober en ontdek het!

BeeldBepalend
en jij
Zijn er initiatieven, personen, gebruiksvoorwerpen, foto’s, etc. die op jou een blijvende indruk hebben gemaakt?

Aarzel niet om dit op onze Facebookpagina te delen.

Verder ben je welkom om een beeldbepalende bijdrage, zoals een column, recensie, interview of reportage te mailen naar de redactie.

zes thema's, zes locaties, zes dichters
Stichting BeeldBepalend organiseert op 22 oktober een poëziewandeling door de binnenstad van Groningen. Daarbij wordt de bezoeker langs zes unieke locaties geleid: het Universiteitsmuseum, de Lutherse kerk, het Noordelijk Scheepvaartmuseum, het GRID, Pakhuis Libau en boekhandel Godert Walter. Achter iedere locatie schuilt een bijzonder verhaal…

Behalve dat iedere locatie unieke informatie bevat, kom je telkens een dichter tegen die zijn of haar artistieke reflectie geeft op het thema. De zes deelnemende dichters zijn: Renée Luth, Pauline Sparreboom, Rik Andreae, Irene Wiersma, Philip Rozema en Kasper Peters.

Na de wandeling kijk je met andere ogen naar een uniek stukje Gronings erfgoed. En kom je erachter of de grens tussen Duitsland en Groningen vastligt. Of toch niet?

Tickets zijn ook te koop bij Boekhandel Godert Walter
Stichting BeeldBepalend ontwikkelt samen met De Verhalen van Groningen en het GRID een verhalenposter. Deze krijg je er gratis bij!

Vertel ons wat je vindt van onze nieuwsbrieven...
en help ons deze te verbeteren.
Colofon

Tekst en redactie: